کد خبر: 8850
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کشاورزی

استاندار فارس با بیان اینکه بخش کشاورزی این استان با توجه به سوابق طولانی و شرایط مستعد، نیازمند توجه بیشتر است گفت:‌توجه به این بخش یعنی عبور از کشاورزی سنتی زیرا این نوع فعالیت، صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شیراز افزود: این استان از تجربیات طولانی در بخش سنتی کشاورزی برخوردار است و در مراکزی همچون دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی دارای قطب علمی است.
وی، یکی از عوامل کوچک شدن و قطعه قطعه شدن اراضی کشاورزی را وجود وراثت دانست و افزود:‌ در چنین شرایطی، کشاورزی با روش‌های سنتی صرفه اقتصادی به دنبال نخواهد داشت و طبیعتا فرزندان روستا و جوانان به عنوان موتور محرکه توسعه برای یافتن شغل و کسب درآمد به شهرها مهاجرت خواهند کرد که این مساله سبب اضمحلال روستاها خواهد شد.
او گفت: هم‌اینک در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فارس افزون بر ۱۰۰ کارشناس و پژوهشگر فعال حضور دارند که تاکنون تحقیقات موثری نیز ارائه داده‌اند.
استاندار فارس افزود: با توجه به این که مدیران جهاد کشاورزی استان سابقه فعالیت پژوهشی هم دارند، ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی، ترویجی و کشاورزی در فارس به خوبی برقرار شده است.
رحیمی اضافه کرد: برای ایجاد تغییرات مثبت در جهادکشاورزی باید به نیروهای جوان که تسهیل‌گر، تسریع کننده و دوستدار ایده‌های نو هستند در پست‌های مدیریتی توجه بیشتری شود.
وی، ضمن قدردانی از اهتمام و توجه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی گفت: این اقدام موجب حفظ نیروهای جوان در روستا و کسب دانش روز کشاورزی توسط آنها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =